SHIPPING & POLICY

Penghantaran/Pengeposan
Shipping

1) Produk hanya akan dipos selepas 100% pembayaran diterima DAN bukti transaksi telah diberi kepada pihak BB CREAM WORLD (BBCW). Pembayaran tanpa bukti transaksi TIDAK akan diterima.
1) Parcel will be sent once the FULL payment has been received AND transaction proof is given to BBCW. Payment without payment proof will NOT be accepted.

2) Produk akan di pos sekurang-kurangnya DUA hari seminggu kecuali cuti umum. BBCW akan beritahu kepada pelanggan tarikh pengeposan dari masa ke semasa. Tarikh pengeposan mungkin tidak sama untuk setiap minggu. BBCW berhak untuk menukar tarikh pengeposan tanpa notis awal.
2) Parcel will be posted at least 3 days a week except on public holidays. BBCW will inform the customer about the delivery date from time to time. Delivery date may not be the same for every week. BBCW can change delivery date without prior notice.

3) Anda TIDAK digalakkan membuat 'last minute order'. Untuk pengeposan pada keesokan hari, pembayaran hendaklah dilakukan selewat2nya pada pukul 5 ptg pada hari sebelumnya. Pihak BBCW TIDAK akan bertanggungjawab jika anda tidak menerima produk dalam jangkamasa yang diinginkan jika anda membuat last minute order.
3)Customers is NOT recommended to do last minute order. For next day delivery, the payment MUST be made latest by 5pm the day before. BBCW will NOT responsible if you do not receive the parcel on time if you make last minute order.


4) Sesudah membuat pembayaran, anda MESTI memaklumkan kepada pihak BBCW beserta BUKTI transaksi. Pihak BBCW TIDAK akan bertanggungjawab jika barang anda tidak dipos, walaupun telah membuat bayaran.  Makluman boleh melalui medium berikut:

i. Email: zunitaramli@gmail.com
ii. Sms/call/whatsapp: 013 3986129
iii. Facebook Page: BB Cream World
4) Semua pengeposan menggunakan khidmat pos laju. Kadar pos laju adalah seperti berikut:
4) All deliveries will be using pos laju. Pos laju rate is as follows:

Bagi 500g yang pertama;
Semenanjung Malaysia: RM 6
Sabah/Sarawak: RM9

Jika anda membeli produk lebih dari 500g, tambahan pos laju akan dikenakan. 
If you buy a product(s) more than 500g, additional postage will be charged.


Polisi

Policy

1) Semua produk yang dijual adalah dijamin 100% ORIGINAL.
1) All product sold are guaranteed 100% genuine.

2) Wang akan dikembalikan (sepenuhnya) jika pelanggan mendapati produk yang dijual adalah tiruan (sila sertakan bukti yang kukuh).
2) Money back guarantee if you found out the product sold is not genuine (with solid proof).

3) Pengembalian wang hendaklah dituntut dalam masa 7hari dari tarikh pembelian dengan syarat produk tersebut masih dalam keadaan baru, TIDAK digunakan, TIDAK rosak dan sebagainya.
3) Money will be refunded 7days after purchasing the product, with the conditions the item is unused, not damage, etc.

4) Kami tidak bertanggungjawab jika berlaku kerosakan/kehilangan semasa pengeposan. 
4) We will not responsible for any damage/lost caused during the delivery.

5) Jika anda melakukan pembayaran lebih dari yang sepatutnya, contohnya amount yang perlu dibayar adalah RM46, tetapi anda memasukkan RM50, baki RM4 TIDAK akan diletakkan ke dalam parcel anda, sebaliknya anda diberi pilihan berikut:
     i) Baki anda akan dipulangkan ke akaun Maybank/CIMB. Jika anda memilih  pilihan ini, sila beri maklumat akaun anda kepada pihak NC ATAU;
    ii) Baki anda akan disimpan oleh pihak BBCW dan nilai akan ditolak untuk pembelian anda pada masa akan datang bersama BBCW.
Tiada pemulangan baki secara tunai didalam parcel dilakukan untuk mengelakkan berlakunya kehilangan wang semasa penghantaran.
5) If you made a payment more than the actual amount, eg., the actual amount due is RM46, but you deposited RM50, the balance will NOT be put in your parcel. Instead, we offer you the options:
    i) The balance will be refunded to your Maybank/CIMB account. If you choose this choice, kindly inform us the account details OR;
   ii) The balance will be kept for your future purchase(s). The amount will be deducted in your future purchase(s). 
No cash will be refunded in the parcel since we want to avoid any lost of the money during the delivery.

6) Tempahan awal tanpa bayaran/deposit adalah tidak dibenarkan. Jika anda membuat tempahan awal tetapi tidak melakukan pembayaran, kami tidak dapat memberi jaminan produk tersebut masih berada dalam stok apabila pembayaran dilakukan (kemungkinan 4-5 hari selepas tempahan dilakukan).
6) Booking without deposit/payment is NOT allowed. If you made a booking, we can't guarantee that the product(s) will be available once you have made the payment (maybe 4-5 days after the booking is being made).

7) Penukaran barang dibenarkan jika berlaku kesilapan semasa pengeposan, seperti kod warna yang diterima tidak sama dengan yang ditempah, dan sebagainya dengan syarat produk tersebut masih dalam keadaan baru, BELUM digunakan, TIDAK rosak dan sebagainya.
7) Return of the parcel is allowed if there is a mistake in the delivery, eg., wrong code sent with the conditions the item must be in new condition, unused, not damage, etc.

No comments: